De Malletband gaat Iers....

Woordje vooraf
Op donderdag 16 maart 2006 vertrekt de Malletband van Marken samen met het fanfarekorps Wilhelmina uit Volendam naar Portarlington (Ierland) voor een optreden tijdens de St. Patricks Day Parade in Portarlington.

De verwachtingen zijn hoog.
In een lokaal dagblad wordt vermeld dat leden bijna allemaal een conservatorium achtergrond hebben en dat leden pas mee mogen spelen als ze 3 jaar ervaring binnen het korps hebben. Bovendien wordt vermeld dat we een vaste gast op de Nederlandse televisie zijn en dat we veel buitenlandse optredens verzorgen...
Eeeuh... Ja zo ongeveer.

Donderdag 16 maart 2006 (dag 1)

Om kwart voor 6 nam de malletband de bus naar Monnickendam.
Gelukkig zonder instrumenten want deze hadden Trijn (van de Toren) en ik al de avond ervoor in Volendam gebracht.
Maar ja.... Als je 4 dagen weg moet moet er wel het nodige mee..... Tassen vol kennelijk. En natuurlijk helpt al dat Marker goed ook niet echt mee qua ruimte in je koffer.
Om even over 6 (en vele bussen en vrachtwagens later) kwam dan eindelijk de bus uit het beloofde land (zo noemen sommige Jackies het ook wel) aan bij de grote kerk in Monnickendam. Nadat Marken zich erbij gepropt had konden we naar Schiphol vertrekken. Albert had gelukkig op schiphol alles goed geregeld en eigenlijk niet al te lang later waren we al klaar met inchecken

Onze vlucht vertrok om 6:50 vanaf pier D naar Dublin. Eenmaal aangekomen in Dublin begon de reis pas echt. Met een iets te kleine bus vertrokken we naar Portarlington waar we ontvangen werden in het East End hotel. In dit hotel verbleven ook een aantal korpsleden. Voor de overige leden was een gastgezin geregeld. deze gezinnen kwamen zo tussen 3 en 10 in het hotel aan om ons mee te nemen naar ons stulpje voor het weekend.

De avond was verder nog ingepland met een Irish dance night, oftewel riverdance. Samen met een Iers jeugdorkest vermaakte zij ons tijdens het eten. Na het eten kon er nog wat gedronken en gezongen worden (karaoke night!) en daarna kon een ieder op bed.

Vrijdag 17 maart 2006 (dag 2)

Na het ontbijt (voor de een van uitgebreider dan bij de ander) werden we om 10 uur verwacht in het hotel. Vanuit het hotel vertrokken we naar de St. Michaels Chruch waar we uitgenodigd waren om de mis bij te wonen. Na de mis kunnen we terug naar het hotel waar we een maaltijd aangeboden krijgen. Na de lunch moeten we ons klaar gaan maken voor de parade. De parade start bij de kerk en loopt door naar People's park. Na de parade kunnen we ons omkleden in het hotel en lopen we naar het Chinese restaurant waar we die avond ons diner aangeboden krijgen. Na een heerlijke maaltijd vertrekt iedereen naar de bar. In de diverse kleine pubs kunnen we genieten van een Guiness of gewoon een heineken biertje. Dit allemaal natuurlijk wel in een behoorlijk glas (kleine biertjes schenken ze er alleen op verzoek). Om 20:30 begint het vuurwerk in people's park. En ook na het vuurwerk kan er weer genoten van een biertje in de pubs en in het hotel. Een deel van het hotel wordt in het weekend omgetoverd tot nachtclub. Na afloop van de avond iedereen weer op tijd (!) z'n bed in

Zaterdag 18 maart 2006 (dag 3)

Ook deze dag worden we weer om 10 uur in het hotel verwacht in klederdracht. Vanuit het hotel vertrekken we naar Emo Park. In dit park bevind zich een aangelegde tuin met alle planten die in de omgevind groeien en staat een huis genaamd Emo Court. Emo Court is ontworpen door James Gandon in 1790. Vanaf 1994 is het huis en park eigendom van de staat. In het huis krijgen we een rondleiding en na afloop worden er de nodige groepskiekjes gemaakt. Na de bezichtiging vertrekken we weer naar portarligton zodat de fanfare kan repeteren voor hun optreden in de kerk later die middag.

Dit optreden wordt niet alleen verzorgd door fanfare Wilhelmina maar ook door een lokaal koor en het slotnummer zelf door 2 koren! Na het optreden vertrekken we weer naar het hotel waar we ons kunnen omkleden en daarna vertrekken we naar de italiaan waar we die avond zullen eten. Na het eten is er voor ons plaats gemaakt in een pub tegenover het hotel en kunnen we daar ons feestje bouwen. De toeters (!) komen uit de koffers en er kan gezongen worden. De verplichtingen zijn voorbij! Na de nodige drankjes en dansjes vetrekt een ieder weer voldaan naar zijn/haar bedje. Het zit er al weer bijna op.

Zondag 19 maart 2006 (dag 4)

Om 12 uur worden we in het hotel verwacht. Hier ontvangen we een doos vol lunchpakketjes en vertrekken we richting de luchthaven van Dublin. Met iets meer moeite dan heen checken we uiteindelijk in en na zo'n 20 minuten vertraging gaan we dan weer richting Schiphol. Op Schiphol staat de bus reeds op ons te wachten en vetrekken we via Marken (het mooiste dorpje ter wereld) naar Volendam

Een geslaagd weekend! Toch?

En wil je foto's zien van het weekend. Kijk dan even in mijn persoonlijke album

heb je er zelf ook nog meer mail me dan op